X
تبلیغات
دبستان پسرانه ابوذر شهرستان لردگان - بازخورد ها ي تشويقي
 
خلق حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مردم ، توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را خنثی می کند
 

انس و الفت بيشتر با قران زير بناي آموزش قرآن است

بازخوردهاي تشويقي درس قرآن

  • فرزندم ، بوي گل محمدي از قرائت قرآن تو در فضا پيچيد
  • گل پسرم بسيارزيبا مي خواني !پيداست كه در منزل با دقت به نوار قرآن گوش داده اي

- تشويق دانش آموز به گوش كردن نوار قرآن در منزل

  • فرزند با ايمان ، با خوب ( گوش كردن ) در كلاس چه قدر زود ياد گرفتي !  

- تشويق به گوش كردن قرآن

  • فرزند مسلمان با بخش خواني توانستي درست و خوب بخواني
  • فرزندم چه قدر لذت مي برم از اينكه در كلاس قرآن با وضو حاضر مي شوي
  • پسر علاقه مندم خوشحالم كه به معناي پيام قرآني توجه داري
  • بسيار عالي ! چقدر خوب شبيه قران قرائت كردي

باز خوردهاي تشويقي موزون درس قرآن

  • گوش مي كني به قرآن               اي گل باغ ايمان
  • زيبا مي خواني قرآن                   اي كودك با ايمان
  • با دقت فراوان                           گوش كرده اي به قرآن
  • با دقتي فرآوان                          گوش كرده اي به داستان
  • قرآن خواندي با دقت                   با خدا كردي صحبت
  • هر داستان قرآن                        فايده دارد فراوان
  • داستان هاي قرآني                     چه قدر خوب مي داني

 

بازخوردها و تشویقهایی که در ارزشیابی توصیفی دانش آموزان پایه اول تا چهارم  ابتدایی  می توان استفاده کرد :

نمونه بازخورد

  • بهار امیدم! امیدوارم که همیشه سرسبز و خرم باشی.
  • فرزندم از سعی و تلاشت صمیمانه سپاس گزارم.
  • نهال کوچک رشد وشکوفایی تو آرزوی من است.
  • غنچه ی شاداب در انتظار شکفتن گلبرگ هایت هستم.
  • فرزند خوبم! دریای وجودت از آلودگی وجهل و نادانی دور باد.
  • عزیزم با سعی وتلاشت گلبوته های دانش را زودتر خواهی چید.
  • پرنده ی کوچک ! پروازت به سوی علم و دانش مبارک باد.
  • زیبایی وپاکیزگی کارهایت جاودان باد.
  • فرزندم!کوچ تو از سرزمین تاریکی به سرزمین روشنایی مبارک.
  • امید زندگی! تلاش تو لبخند شادی را به ارمغان می آورد.
  • فرزندم! وظیفه شناسی و تلاشت قابل تقدیر است رسیدنت به مرز دانایی مبارک باد.
  • امید کلاس ، نشستن شبنم علم و آگاهی بر گلبرگ های وجودت مبارک.
  • شکوفه من! امید چیدن میوه تلاشت را دارم.
  • بیا با هم سپاس خداوند یکتا کنیم                        روان خود را توانا کنیم
  • از توجه تو نسبت به انجام درست تکالیفت متشکرم.
  • مهربانم! انجام دادن به موقع تکالیفت نشانگر وظیفه شناسی توست.
  • دانش آموز ساعی! موفقیت تو قابل تقدیر است.
  • دیدی موفق شدی بیا خدا را شکر کنیم.
  • یک شاخه گل سرخ تقدیم تو باد
  • چقدر زیباست که در کارهایت پیشرفت خوبی داشته ای خوش حالم.
  • فرشته بهشتی                               عالیه خوب نوشتی
  • پروانه ای رنگ رنگ                      خسته نباشی زرنگ
  • (دختر) ( پسر) خوب ونازم                به دیکته ات می نازم
  • آسمان پر ستاره                             مشقت نظیر نداره
  • یک و دو سه                                 شدی برنده
  • چهارو پنج وشش                           همیشه کوشش
  • دیدم که پرتلاشی                            همیشه زنده باشی
  • انتظار موفقیت بیشترتورا دارم .
  • پیشرفت شما مایه ی تحسین است .
  • اتل متل توتوله                              کار فرزندم چه خوبه
  • ای (دختر)(پسر)مؤدّب                     کارت هست مرتّب

 برای ارائه ی یک بازخورد سازنده از فعالیت کودک ، بهتر است جملات خود را بااین عبارتها آغاز کنید :

  •  دانش آموز خوبم ( یا دختر و پسر خوبم ) شما موفق شده اید که …………
  • باخوشحالی زیاد می گویم که شما از عهده ی ……………………
  • پسر خوبم شما …………………………..را یاد گرفته اید .
  • تواناییت در …………………………بهتر شده است .
  • کارت نسبت به قبل بهتر شده است .
  • پیداست که برای این کار خیلی تلاش کرده ای .
  • امروز از کارت لذت بردم .
  • وقتی می بینم که کارت بهتر شده است ، خوشحال می شوم .
  • امروز موفق شدی که ……………….را به درستی انجام بدهی .
  • تلاشت برای انجام این کار ، ستودنی است .

 

اگر معلم قصد داشته باشد ایـن مفهوم را بـرساند کـه دانش آموز نیاز مند کمک و فعالیت خاصی است ، بهتر است جملات خود را با این عبارتها آغاز کند :

نیاز مند آن است که …………………………………………

در زمینه ی ……………………………….به تقویت نیاز داری

به نظر می رسد در ………………………………….مشکل داری

با انجام فعالیتهای ………………………در زمینه ی ……………………….موفق می شوی

 


جملاتی که نباید آنها را در بازخوردهای توصیفی به کار برد :

  • نمی تواند یا نمی توانی                               همیشه اشتباه می کنی
  • قادر نیستی یا قادر نیست
  • کارهایت کثیف و نامرتب است                       همیشه ناقص می نویسی
  • یا هر برچسبی که منجر به برداشت منفی از تواناییها و قابلیتهای دانش آموز شود .

نمونه هایی از چگونگی نوشتن بازخورد در آثار کتبی دانش آموزان 

 پایه اول ابتدایی :

ویژه ی دانش آموزانی که موفق بوده اند:

  •  از این که می بینم در نوشتن تکالیف دقت می کنی خوش حالم.
  • امروز تلاش وکوشش شما خوب بود.
  • منتظر کارهای زیبای دیگر شما هستم.
  • ای(دختر)(پسر)مؤدّب                   کارت هست مرتّب
  • امروز از کارت لذّت بردم.
  • پروانه ی قشنگم! از این که در نوشتن اعداد موفق بودی لذّت بردم.
  • امید آینده! از این که در پاسخ دادن به جمع اعداد توانایی داری سپاس گزارم

ویژه ی دانش آموزانی که نیاز به حمایت دارند:

  • توانایی ات در نوشتن بهتر شده است،اگر نشانه ی (س) را این گونه بنویسی نوشته ات بهتر می شود.
  • جملات زیبایی نوشتی بهتر است در پایان جمله،نقطه بگذاری.
  • بیشتر کلمات را درست نوشتی،کلمه هایی را که اشاره کرده ام بخش کن وصداهایش را بنویس.
  • کارت خوب بود،کلمه هایی را که برایت نوشتم روی کارت بنویس و روزی چند بار بخوان.
  • فرزندم در نوشتن کلمات توانایی حاصل نمودی برای موفقیت بیشتر، با صدای آهسته به تلویزیون گوش کن.
  • تلاش شما خوب بود چند کلمه بنویس که با نشانه ی ( ص) نوشته می شود.
  • قشنگم کلمه هایی را که با نشانه ی (گ) نوشته می شوند در روزنامه پیدا کن و دورش خط بکش.
  • گل شادم با استفاده از کیسه ی حسابت به اندازه ی عدد 4 جدا کن.
  • توانایم! 2 دسته شکل بکش و علامت کمتری بین شکل ها به کار ببر.
  • متفکّر کوچکم! با استفاده ی از مهره های رنگی جمع عدد (5) را تمرین کن.

نمونه هایی از چگونگی نوشتن بازخورد در دفتر ثبت مشاهدات دانش آموزان اول ابتدایی

ویژه ی دانش آموزانی که موفق بوده اند: ( درس بنویسیم ) 

  •   کلمات را زیبا می نویسد.
  • کلمات را زیبا می نویسد.
  • در نوشتن املای درست کلمات دقت لازم را دارد.
  • به پاکیزه نویسی در نوشتن توجّه می کند.
  • قادر است با کلمات داده شده جمله بنویسد.
  •  با حروف به هم ریخته،کلمه می سازد.
 
  POWERED BY BLOGFA.COM